بهبود دروازه، به روز رسانی هشدار هشدار، و چشم انداز خوبی
 

قطار انتشار در سال گذشته مسیرهای زیادی را طی کرده است و در مجموع 10 نسخه برای Ignition 8.1 ارائه کرده است. پلتفرم Ignition در هر توقف به‌روزرسانی‌های انتخابی دریافت می‌کرد که عملکرد، ثبات و امنیت را بهبود می‌بخشد. علاوه بر این، ما به ارائه ویژگی‌های جدید به ماژول Perspective ادامه داده‌ایم که قابلیت‌های آن را به سطح بعدی ارتقا می‌دهد.

همانطور که ما در سال 2021 خداحافظی می کنیم، Ignition 8.1.13 سال را با بهبودهایی در دروازه، هشدار و چشم انداز، همراه با سایر به روز رسانی های عالی به پایان می رساند.

 

به روز رسانی دروازه
Ignition 8.1.13 چند به روز رسانی را به همراه دارد که به شما کمک می کند تا از عملکرد دروازه خود مطلع شوید.

عکس‌های فوری می‌توانند به شما کمک کنند تا از یک محدودیت خارج شوید
در آخرین نسخه، Ignition 8.1.12، یک ویژگی جدید به شما این امکان را می دهد که یک عکس فوری از موضوع از پنجره تشخیصی دریافت کنید. تصویر فوری موضوع فایلی را در اختیار شما قرار می دهد که می توانید آن را به پشتیبانی IA ارائه دهید و به عیب یابی مشکلات زمانی که طراح یا مشتری Vision قفل شده است کمک می کند.

در 8.1.13، این ویژگی به سطح دروازه می رسد. در بخش تنظیمات دروازه، یک دسته بندی جدید به نام تنظیمات خودکار موضوع را پیدا خواهید کرد. با این تنظیمات، می‌توانید پارامترهایی را تنظیم کنید که دروازه را قادر می‌سازد تا زمانی که دروازه‌ای با بارگیری غیرعادی CPU به دلیل رشته‌های مسدود شده مواجه می‌شود، به طور خودکار یک عکس فوری از موضوع بگیرد. برای کمک به عیب یابی مشکل سیستم خود، می توانید فایل را با پشتیبانی IA به اشتراک بگذارید.

 

تنظیمات تخلیه خودکار نخ

 

دروازه ای به معیارهای بیشتر
برای روشن شدن عبارت بالا، ما در واقع معیارهای بیشتری را برای دروازه شما به شما ارائه می دهیم. برای اینکه تصور بهتری از نحوه عملکرد دروازه خود داشته باشید، در 8.1.13 یک داشبورد Metrics به بخش تنظیمات دروازه اضافه کردیم. در اینجا می‌توانید از مجموعه‌ای از معیارهای از پیش تعریف‌شده بکشید و رها کنید تا یک داشبورد سفارشی بسازید. اکنون شما و پشتیبانی IA می توانید وضعیت دروازه خود را در یک نگاه بررسی کنید.

 

داشبورد متریک

 

یک به روز رسانی هشدار دهنده
برنامه های کاربر در خطوط لوله اعلان هشدار استفاده می شود تا مخاطبین خاصی بر اساس برنامه کاری خود در مورد آلارم ها مطلع شوند. با این حال، مواردی وجود دارد که اعلان‌ها باید برای مخاطبین ارسال شوند، صرف نظر از اینکه در حال حاضر در برنامه هستند یا خیر.

برای رفع این مشکل، 8.1.13 یک تنظیم "نادیده گرفتن برنامه های کاربر" را به برگه مخاطبین در بلوک های اعلان ها اضافه می کند. وقتی علامت زده شود، بلوک اعلان برنامه کاربر مرتبط را نادیده می گیرد و در صورت وقوع یک رویداد هشدار به همه کاربران فهرست شده اطلاع می دهد.

 

ویرایشگر بلوک خط لوله

 

ویژگی های پرسپکتیو جدید
Perspective همچنان به ویژگی‌های جدید با خطوط لوله، پشتیبانی محلی عددی و پارامترهای جستجوی URL دست می‌یابد.

لوله های اکشن بسته بندی شده
مواردی وجود دارد که ممکن است صفحه‌ای با تعداد بی‌شماری لوله داشته باشید و بسته به صفحه‌ای که می‌سازید، ممکن است بخواهید برخی از بخش‌های لوله را پنهان کنید.

Ignition 8.1.13 خاصیت «مرئی» جدیدی به لوله ها اضافه می کند و به شما این امکان را می دهد که بخش های خاصی از لوله را نشان دهید یا پنهان کنید. علاوه بر این، از آنجایی که می توانید به ویژگی متصل شوید، می توانید منطق را به ویژگی اضافه کنید تا بر اساس تعاملات عمل کند. ابعاد اچ ام ای به عنوان مثال، اگر چندین پیکربندی لوله برای یک صفحه دارید، با کلیک بر روی یک دکمه برای تغییر پیکربندی، می توانید برخی از لوله ها را قابل مشاهده یا غیر قابل مشاهده کنید.

لوله های پرسپکتیو نیز در این نسخه تعاملی تر می شوند. رویداد جدید مؤلفه onPipeClicked به شما امکان می دهد تعیین کنید که اگر کاربر روی لوله کلیک کند، چه اتفاقی می افتد، که سطح بیشتری از تعامل را امکان پذیر می کند.

بیایید عددی بگیریم
این به روز رسانی جزئی است، اما با این وجود مفید است. در 8.1.13، پشتیبانی از محلی عددی به اجزای نمودار سری زمانی، نمودار قدرت و انتخاب محدوده نمودار اضافه شده است. اکنون می توانید قالب اعداد خود را بر اساس محلی که جلسه در آن استفاده می شود انتخاب کنید.

URL هرگز یکسان نباشد
این حقیقت است. واقعاً، پس از این به‌روزرسانی ویژگی، دیگر مثل قبل نخواهید بود. برخی از وب‌سایت‌ها از URL برای انجام عملکردهای یک وب‌سایت استفاده می‌کنند، خواه محتوای پویا بر اساس مکان، ترجیحات شخصی براساس آدرس ایمیل، یا سایر پارامترهای تعریف شده باشد. این پارامترها به عنوان پارامترهای پرس و جو URL نامیده می شوند که می توانند بلافاصله پس از علامت سوال در URL پیدا شوند. به عنوان مثال، URL با جستجوی Integrator ما کار می کند. URL inductiveautomation(dot)com/integrators/?mc=4 دارای پارامتر پرس و جو ?mc=4 است. هنگامی که از صفحه جستجوی انتگرال بازدید می کنید، پارامتر پرس و جو حداقل سطح یکپارچه ساز را روی Premier تنظیم می کند.

برای استفاده ابعاد اچ ام ای از این قابلیت، 8.1.13 پشتیبانی از پارامترهای پرس و جو URL را در Perspective Sessions اضافه می کند. اکنون می توانید با ویژگی "urlParams" جدید به یک پارامتر URL ارجاع دهید.

 

به روز رسانی های بیشتری که می خواهم به آنها اشاره کنم
Ignition 8.1.13 شامل چند به روز رسانی دیگر است که ارزش برجسته کردن دارند:

بهبودهای جزئی رابط کاربری در صفحه دستگاه های محلی در دسته پیکربندی BACnet.
Java Runtime Environment نسخه 11.0.13 اکنون با سیستم جرقه زنی همراه است.
Tag History Bindings اکنون به کاربران این امکان را می دهد که یک پت تاریخی را مشخص کنند

h، به جای یک مسیر بی‌درنگ.
دو ویژگی داخلی جدید UDT اضافه شده است:
ParentInstanceName - نام نمونه UDT والد را برمی‌گرداند
RootInstanceName - همیشه بالاترین نام نمونه UDT را برمی گرداند
تنظیمات “Windowed Button” و “Full-Screen Button” را از Project Properties حذف کرد. عملکرد آنها به Vision Client Launcher منتقل شد.
می‌توانید در یادداشت‌های انتشار و کتابچه راهنمای کاربر درباره این به‌روزرسانی‌ها و سایر پیشرفت‌ها اطلاعات بیشتری کسب کنید.

مثل همیشه، بازخورد شما را در مورد آنچه که می‌خواهید در نسخه‌های آینده ببینید را تشویق می‌کنیم. قطار رهاسازی با Ignition 8.1.14 به سفر خود ادامه می‌دهد، بنابراین برای اولین توقف آن در سال 2022 چشمانتان را ببندید!